Friday, January 29, 2010

Rasuah OHH Rasuah...

Semalam Lin tgk berita kt TV3..ader citer pasal Penolong Pegawai Daerah Tanah Gred M44 di syaki terlibat dengan isu curi pasir yg mana melibatkan tangkapan 38 org suspek oleh SPRM.


Fuh!! Paling tak sangka ianya adalah kaum Wanita...LIn terkejut jugak la..tp kiter tak tahu lagi kan sm ader dia bersalah atau tidak..


Cumer yg paling Lin Ralat...dia Gred M44 wokeh!! Walla...di usia 29 tahun dh dpt Gred semacam itu...Itu dh kira cukup bertuah la kan...


Erk..nak tanyer..kalau dia di dapati bersalah la kan..adakah dia akan dilucutkan Jawatanyer dlm Sektor Awam @ hanya dikenakan tindakan UU jerk...sbb Lin dgr org Gomen ni susah nak di bentikan kerja...Betul ker??


Tp kalau dh Libatkan kes mcm ni...Takkan msh selamat agi kot di sektor awam??Bukankah ianyer merosakkan imej Gomen itu sendiri?? yerla, kemungkinan besar, Rakyat dh tak percaya agi ngan tahap kecekapan + ketelusan Gomen.


Keliru..keliru...


Kalau nak lebih lanjut tentang kes ini, boleh rujuk di sini...sbb blog ini pun refer kepada Akhbar Sinar Harian....


SPRM skang makin tegas betul dlm Pembasmian Rasuah..Tp itu pun, masih ader ramai lagi rakyat yg memperkotak katikannyer..Lin pun ader jg la dengar-dengar...tp anggap tu sbg Gosip je...Takut ckp lebih...tak pasal2..lin kena soal siasat..hehehe (lagipun kebanyakn yg bacer blog Lin org GOV..takut..takut...haha)


P/s : Kadang2 nak bersuara..tp Biler memikirkan kesannyer, Jadi Penakut plak..erm..even Demokrasi....Tp sekatan yg ader wat kan kiter kena hati2...Jgn slh phm..Lin penyokong Kerajaan Persekutuan wokeh!! hahaha..cumer kdg2 nk gak la tegur yg mn tak betul...any suggestion??

5 comments:

  1. salam..
    Lin,ko mesti igt kan ape aku citer kat ko sal amid 2?so dr c2 kite leh nilai bhwa ngra kte mmg indeks rasuahnya tggi..aku pn xphm npe org ske wat dosa cmni?x takut mati ke?yg plg aku bengang la kan ble nk amik lesen pn nk kna rasuah..x bg kang,alamatnya ulang la smpai dpt..pkirkan la..cmne org xwat rsuah..smoga kte sntse bertaubat..

    ReplyDelete
  2. aah..pasal Hamid..tp tu Off Record la kan...hehe.. Ntah la Nurul...kadang2 biler kehendak dah melampaui keperluan, ni la jadinyer...Rasuah...aku pernah wat Artikel Rasuah ni wei..agak2 kalau aku bw artikel tu ke SPRM, dia nak tak amik aku kerje kat sn....?...berbakul-bakul aku puji!! WAkakaka

    nsb baik maser aku test JPJ aku tak kena ulang test...kira aku pandai la bw kete kan?? hahaha..tp tak semua jg Org Gomen ni terlibat ngan Rasuah....sebesar kuman je...hehe

    ReplyDelete
  3. die da kene tindakan tatatertib tu lin
    buang keje kalau disabit kesalahan :D

    ReplyDelete
  4. klu bersalah dia pasti dibuang kerja..lg 1, dia akan digantung kerja kerana masih dlm perbicaraan..mcm kes ketua pengarah tourism malaysia tue..
    itu sebab rmai anggota perkhidmatan awm tak puas hati dgn perkhidmatan PTD nie..mrk terlalu menguasai sesuatu kementerian atau jabatan..dah la pejabat daerah diorang dh pulun..badan berkanun pun nk pulun gak seolah2 diorang nie hebat sgt a.k.a malaikat yg tak buat salah...

    ReplyDelete
  5. Hanidatul : uish, susah2 dpt keje, dh kena buang keje kan..biler dh jadi Hamba duit ni susah jugak

    Sahromnasrudin : tu la.. Lin pun ader dgr jg yg PTD ni mcm tu mcm ni. Tp Lin tak dptla nak tgk ngan mater kepala sendiri sbb bkn di persekitaran mcm tu kan...kire Kroni la ni kan..mgkin sbb Gaji diorg yg terlebih2 kot watkan diorg raser Hebat (ala, lbh sket je kan)..Mcm2 Ragam even 1 Malaysia..huhuhu

    ReplyDelete